Pilotowy system nawigacyjny Drukuj Email
Elektronika okrętowa - Portowe pilotowe systemy nawigacyjne PNS

Portowy Pilotowy System Nawigacyjny PPNS jest urządzeniem przeznaczonym do wspomagania procesu nawigacji na ograniczonych akwenach morskich i portowych. System składa się z dedykowanych map nawigacyjnych, podsystemu pozyskiwania danych oraz układów przetwarzających.
System PPNS nie zastępuje mapy nawigacyjnej (papierowej czy elektronicznej), jest jedynie narzędziem wspomagającym manewrowanie.

Zastosowanie urządzeń PPNS zwiększa bezpieczeństwo żeglugi na danym akwenie umożliwiając nawigację i ma­newrowanie w trudnych warunkach hydrometeorologicznych.

Systemy PPNS produkowane są w dwóch wersjach: stacjonarnej i przenośnej.

Urządzenia przenośne służą do wykorzystania przez pilotów morskich podczas obsługi statków podlegających pilotażowi (będą one na wyposażeniu pilotów morskich).

Urządzenia stacjonarne są przewidziane do zastosowania na promach morskich lub innych ty­pach statków pracujących na określonej linii. Są one podłączane do pracujących tam systemów ECDIS lub w przypadku ich braku do systemów pozycjonowania i określania kierunku. Ponadto wprowadzane są informacje o rozmiarach i zanurzeniu jednostki, o wychyleniu steru i śruby nastawnej oraz o kierunku i sile wiatru. Te dodatkowe informacje są pomocne przy wykorzystywaniu funkcji predykcji symulującej zachowanie się statku przed wykonaniem zamierzonego manewru.

 

Nazwa parametru

Wartość parametru i jednostki miary

Stacjonarny PNS

Przenośny PNS

Wymiary i waga systemu

Bez ograniczeń.

Walizka, waga ok. 8 kg.

Rodzaj pracy

Ciągła.

Ciągły

Autonomiczny czas pracy

Bez ograniczeń zasilanie z sieci okrętowej.

12 godzin, zasilania z własnych akumulatorów.

Wykonanie systemu

Standard morski uznany przez PRS.

Standard morski uznany przez PRS.

Rodzaj urządzeń pozycjonowania

DGPS lub EGNOS, żyrokompas, log

DGPS lub EGNOS

Dokładność określenia położenia wodnicy

±3 m

±5m

Rodzaje zobrazowania

Wg osi toru, wg brzegu, wgNorth.

Wg osi toru, wg brzegu, wg North.

Systemy predykcji

Automatyczne wprowadzanie nastaw sterów i maszyn. Szczegółowy model ruchu identyfikowany 40 parametrami.

Ręczne wprowadzanie nastaw sterów i maszyn. Ogólny model ruchu statków identyfikowany 5-10 parametrami.

Horyzont czasowy predykcji

Zmienny do 5 minut

Zmienny do 5 minut.

Dokładność predykcji

Do 10%

Do 20%

Urządzenie prezentacji informacji

Ekran PC

Ekran notebooka lub palmtopa.

System wspomagania decyzji nawigatora

Zastosowanie systemu dynamicznej domeny statku.

Zastosowanie systemu dynamicznej domeny statku.

 

 

 

Zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information